TVN24.pl Informacje - Meteo

Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 2 maja 2011

Internetowa promocja sprzedaży

Bardzo istotnym elementem promocji serwisu internetowego jest promocja sprzedaży. Promocja sprzedaży jest powszechnie stosowana przez serwisy bukmacherskie w celu stworzenia bliskiej więzi z klientem oraz zwiększenia sprzedaży.
„Promocja sprzedaży to technika manipulacji ceną i atrakcyjnością produktu w ramach założonej strategii, dla osiągnięcia wyznaczonych celów, przez zmianę jednego z elementów marketingu mix, zazwyczaj na ograniczony okresu czasu.”
Występujące w Internecie formy promocji sprzedaży to: konkursy i loterie, bezpłatne próby i próbki, demonstracje, cenowe środki promocji sprzedaży, darmowe produkty, kupony oraz promocję łączone.

Często stosowaną formą promocji sprzedaży są konkursy i loterie. Konkursy i loterie przyciągają wiele użytkowników, co podnosi znajomość marki. Wysokie nagrody w konkursach i loteriach uruchamiają przekaz nieformalny, tym samym budują wizerunek firmy. Firma może uzyskać cenne dane od potencjalnych klientów stosując kupony konkursowe powiązane z ankietami, których wypełnienie może być warunkiem uczestnictwa. Na efektywność tego typu promocji mają wpływ takie czynniki jak starannie zaplanowana akcja promocji i poprawnie opracowany formularz rejestracyjny. Wykorzystywanie w konkursach wiadomości znajdujących się w serwisie dodatkowo wpływa na zwiększenie oglądalności strony, loga i komunikatów promocyjnych. Ważne jest aby w czasie trwania konkursu zachować zwiększoną dbałość o serwis, a regulamin przyznawania nagród powinien być jasny i czytelny . Konkursy mogą być organizowane na stronach innych firm, ale strony te muszą być powiązane tematycznie, aby docierały do jak najdokładniej wyznaczonej grupy docelowej.

Ważną formą promocji sprzedaży są próbki. Mogą one mieć postać produktów lub usług. W Internecie występują często próbki programów które są albo w wersji nie w pełni funkcjonalnej – shareware, albo w wersji działającej tylko przez okres próbny – trial. Często można się spotkać z próbkami produktów elektronicznych takich jak gry, filmy, zdjęcia. Inny rodzaj próbek to usługi świadczone za pośrednictwem sieci, najczęściej mające postać: wersji demonstracyjnej, udostępnionego spisu treści, udostępnionej części zawartości lub krótkiego czasowego dostępu do wszystkich możliwości i zasobów. Przykładem serwisu internetowego udostępniającego próbki usług jest cal.pl. Serwis cal.pl zajmuje się hostingiem stron internetowych oraz oferuję potencjalnym klientom możliwość testowania usługi przez 7 dni za darmo bez żadnych zobowiązań. W przypadku próbek również ważne jest zbieranie informacji o potencjalnych klientach za pomocą formularzy, których wypełnienie może być warunkiem koniecznym do otrzymania próbki. W sieci stosowane są także interaktywne demonstracje produktów, za pomocą których mamy możliwość dokładnego zapoznania się z produktem.

Do promocji sprzedaży zalicza się promocję cenową. Polega ona na obniżeniu cen, udzielaniu rabatu stałym klientom lub udzielaniu rabatu za zakup więcej niż jednego produktu. Te premie mają za główne zadanie budowanie lojalności klientów, a dzięki wprowadzeniu formularzy są bardzo ważnym źródłem informacji. Przykładem promocji cenowej jest system rabatowy dla stałych klientów wprowadzony przez serwis www.bogutynmlyn.pl, zajmujący się sprzedaŜą wyrobów spożywczych przez Internet. Firma ta nalicza rabat dla stałych klientów w zależności od wartości zakupów jakie klient dokonał. Za każde 100 złotych wydanych na zakupy w serwisie klient otrzymuje jeden procent rabatu, wszystkie wydane pieniądze zawsze się sumują a maksymalny rabat jaki można uzyskać wynosi 10%.

Promocja sprzedaży może być realizowana przez darmowe produkty, które są najczęściej prostymi aplikacjami, grami, tapetami, wygaszaczami ekranów lub wystrojami pulpitu. Mogą one zawierać logo, przekaz reklamowy, link do serwisu. Również tutaj dostęp może być poprzedzony formularzem. Jednym z serwisów stosujących tą formę promocji jest Hip-Hop.pl. Na tej stronie można pobrać za darmo różne grafiki ozdabiające tło pulpitu (potocznie tapety), wygaszacze ekranu, banery oraz logo firmy. Ciekawym pomysłem natomiast jest udostępnienie do pobrania za darmo wtyczki do przeglądarki internetowej, która dodaje do paska narzędzi przeglądarki okienko umożliwiające w każdym momencie przeszukanie serwisu.

Często stosowaną formą promocji sprzedaży jest promocja kuponowa. Kupony mogą być dostępne w przekazach reklamowych, na stronach producentów lub być dostarczane pocztą elektroniczną. Dają one możliwość uzyskania rabatu czy otrzymania darmowego produktu lub usługi. Jako przykład podam kupon rabatowy firmy gastronomicznej Aurora, dostępny na stronie producenta i po jego wydrukowani i okazaniu, klient upoważniony jest do otrzymaniu 10% rabatu przy zakupie produktów.

Wśród stosowanych form promocji sprzedaży jest promocja wspólna, może ona być krzyżowa i wtedy polega na wykorzystaniu jednego produktu lub marki do promocji drugiego albo łączona i wtedy polega na prowadzeniu równoległych ofert przez jeden serwis lub kilka ze sobą współpracujących. Przykładem promocji krzyżowej jest oferta firm Samsung Electrionic i Cyfrowy Polsat. W ofercie tej: „Kupując telewizor LCD H HD marki Samsung klient za darmo dostaje dekoder Samsung HD (model DSB-H370G) oraz miesiąc abonamentu na pakiet Familijny/Relax Mix.” Po upływie miesiąca klient sam decyduję czy przejść na abonament czy też zrezygnować z usługi.

Źródła
-Narzędzia skutecznej promocji w Internecie - Tomasz Maciejewski; oficyna ekonomiczna; Kraków 2003;
-Grzegorz Mazurek „ Promocja w Internecie – narzędzia, zarządzanie,
praktyka” wyd. oddk ;Gdańsk 2008; str.11
-Komunikowanie się w marketingu – pod redakcją Henryka Mruk, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004
-Simon Collin: Marketing w Sieci, Wydawnictwo FELBERG SJA, Warszawa 2002

7 komentarzy:

  1. Jeśli ktoś z was szuka dobrej i sprawdzonej firmy zajmującej się reklamą w internecie to polecam wam zainteresować się ofertą tej firmy https://fabrykamarketingu.pl/content-marketing/. Na prawdę znają się na takich działaniach i warto sprawdzić ich ofertę. Jedna z bardzo dobrych alternatyw na rynku Reklamy w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie u podstaw reklamy internetowej leży pozycjonowanie. Pozycjonowanie to mój sprawdzony sposób na pozyskiwanie potencjalnych klientów. Odkąd korzystam z usługi pozycjonowania https://dolp.pl/ ilość odwiedzin w moim sklepie się zwiększyła, a co za tym idzie nastąpił wzrost sprzedaży. Uważam, że każda działalność nastawiona na sprzedaż w internecie powinna od samego początku brać pod uwagę pozycjonowanie. To podstawa sukcesu każdej firmy działającej w internecie.

      Usuń
  2. Sprzedaż w internecie jest bardzo ważna i moim zdaniem powinniśmy jak najbardziej często z niej korzystać. W sumie każdy z nas zapewne zna również powiadomienia push. Ciekawie je opisano w https://push-ad.com/blog/jak-wykorzystac-powiadomienia-push-i-segmentacje-psychograficzna-do-maksymalizacji-sprzedazy/ oraz ich wpływ na na sprzedaż.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozycjonowanie strony www jest przydatne. Polecam zapoznać się w pełną ofertą poniżej

    https://www.scorise.com/pl/

    Warto inwestować w reklamę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z całą pewnością również warto jest w ogóle wiedzieć o tym, że najlepiej wszelkiej maści działania reklamowe w sieci warto zlecić profesjonalistom. ja zaufałam firmie https://haiku.com.pl/ i już teraz wiem dokładnie, że zrobiłam dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli ma się własną stronę to trzeba zrobić wszystko aby w wyszukiwarce google była jak najwyżej. Pomocne dlatego będzie pozycjonowanie, na https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/katowice/ możecie sprawdzić z jakiej oferty warto skorzystać szczególnie.

    OdpowiedzUsuń