Reklamy internetowe dzielą sie na dwie grupy które wcześniej omówiłem, pull i push.
1.) Reklamy typu pull obejmują takie formy jak: banery, przyciski (button), odnośniki (link), pola sponsorskie i tapety. Banery reklamowe są najbardziej rozpowszechnioną formą reklamową w Internecie. Banery mają najczęściej postać prostokąta i mogą być obrazkami, animacjami, filmikami lub multimedialnymi prezentacjami wykorzystującymi najnowsze technologie. Banery przybierają różne rozmiary, mogą być rozwijane lub być częścią bardziej agresywnej formy reklamowej jak okienko pop-up. Przyciski natomiast są mniejsze od banerów, przez co bardziej przyjazne dla Internauty. Umieszczane są zazwyczaj po lewej stronie witryny, i mogą być obrazkami, animacjami lub logami firm. Stosowane są przeważnie w kampaniach wizerunkowych oraz w umowach sponsorskich. Następną formą typu pull jest pole sponsorskie, które jest częścią witryny w której sponsor ma prawo umieszczać swoje reklamy i elementy promocyjne. Wielkość pól sponsorskich zależy przede wszystkim od budżetu i czasu ekspozycji i przybiera najczęściej postać loga z odnośnikiem. Reklama pionowa należy do reklam typu pull i jest rodzajem banera, z tą różnicą że jest przeważnie wielkoformatowa i jest większa w pionie niż w poziomie. Reklamy pionowe umieszczane są najczęściej w górnej części strony. Innym rodzajem bannera jest baner śródtekstowy. Zazwyczaj jest on wielkoformatowy i jest umieszczane w środku tekstów otoczony ramkami. Najmniej agresywną i najprostszą formą reklamy jest odnośnik. Odnośnik zazwyczaj ma postać tekstowego przekazu reklamowego, po którego kliknięciu następuje przekierowanie na stronę reklamodawcy. Odnośniki należą do najtańszych form reklamy i przeważnie sprzedawane są w modelach CPM, CPC i flatfee. Odnośniki zawsze są stosowane jako dodatek do kampanii promocyjnej nigdy jako główny element. Ostatnią formą reklamy typu pull jest reklamowa grafika ozdabiająca pulpit (zwana potocznie tapetą reklamową). Tapety reklamowe składają się przeważnie z loga odpowiednio stonowanego w tle, ten rodzaj reklam stosowany jest w kampaniach wizerunkowych.
Drugą grupą reklam internetowych są reklamy typu push. Najpopularniejszą forma w tej grupie są okienka pop-up. Jest to jedna z najbardziej uciążliwych i nielubianych form reklamy w Internecie. Przekaz taki najczęściej można zamknąć, przesunąć lub zminimalizować. Przy tego typu reklamach należy stosować adserwery w celu ograniczenia wielokrotnego wyświetlania jednemu odbiorcy. Odmianą pop-up jest pop-under, różnica polega na tym że reklama wyskakuje po opuszczeniu strony. Kolejną reklamą push jest reklama typu Interstitial, jest to reklama pełnoekranowa wyskakująca podczas wchodzenia na stronę, trwa przeważnie od kilku do kilkunastu sekund i sama znika. Innym typem reklam są tzw. okna córki. Są to otwierające się nowe okna przeglądarki zawierające przekazy reklamowe i należą do grupy najbardziej uciążliwych reklam. Okna córki mogą sie pojawiać po wejściu na daną stronę po przejściu na pod stronę lub podczas zamykania strony. Następna forma to top-layer, czyli nakładka na okno przeglądarki mająca postać krótkiej animacji po czym zwija się do mniejszej formy. Do innych form typu push zalicza się róŜne poruszające po stronie loga, animację, scroll buttony, ogony kursora itp. Do reklam poza stronami WWW można zaliczyć reklamę w komunikatorach, różnych programach oraz w doklejkach do maili.
Źródła
-Narzędzia skutecznej promocji w Internecie - Tomasz Maciejewski; oficyna ekonomiczna; Kraków 2003;
-Grzegorz Mazurek „ Promocja w Internecie – narzędzia, zarządzanie,
praktyka” wyd. oddk ;Gdańsk 2008;
-Simon Collin: Marketing w Sieci, Wydawnictwo FELBERG SJA, Warszawa 2002
takie reklamy są bardzo denerwujące. Ja ich nie stosuję więc pozycjonowanie strony https://dolp.pl wychodzi mi całkiem nieźle.
OdpowiedzUsuńJa sam osobiście korzystam z google adwords i pozycjonowania stron i jestem mega zadowolony. Mój sklep od razu nabrał kolorów i zaczął generować o wiele większe zyski! A ja płacę za kliknięcie linku promowanego
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńReklamy typu push potrafią na pewno ukierunkować wiele nowych źródeł na naszą stronę. Ja dzięki agencji https://fabrykamarketingu.pl skutecznie rozreklamowałam swoją stronę. Teraz już wiem, że lepiej działania reklamowe jest powierzyć prawdziwej firmie.
OdpowiedzUsuńOd niedawna także zastanawiam się nad tego typu reklamami, a raczej nad takimi https://push-ad.com/pl/notyfikacje-push-jak-dzialaja/ notyfikacjami push w celu zwiększenia sprzedaży ws woim sklepie internetowym. Waszym zdaniem to dobry pomysł i trafione rozwiązanie?
OdpowiedzUsuńChcąc dotrzeć do jak największej liczby użytkowników, która może być zainteresowana oferowanym przez nas produktem bądź usługa, powinniśmy dywersyfikować formy reklamy, z których korzystamy. Chcąc reklamować się w sieci, warto zajrzeć na portal internetowy www.adnext.pl/ który jest poświęcony tematyce e-marketingu.
OdpowiedzUsuńCiekawy wpis. Niemniej jednak, warto także rozważyć tradycyjne formy reklamy, takie jak ulotki, banery itd. Tutaj może was zainteresować oferta firmy https://adlove.pl/pl/ - to producent systemów sprzedażowych.
OdpowiedzUsuń"Reklama dźwignią handlu" jak to mówią. Swoją firmę reklamowałem przy pomocy agencji reklamowej https://www.vizer.pl/. Pracuję z nimi od roku i świetnie się sprawdzają
OdpowiedzUsuńTrzeba różne rzeczy przetestować. Najlepiej będzie postawić na doświadczone firmy jak https://martis-consulting.pl do reklamy
OdpowiedzUsuńJestem pod wrażeniem. Świetny artykuł.
OdpowiedzUsuńNaprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńW sumie ja nigdy jeszcze nie miałem okazji posiadać takiej reklamy więc ciężko jest mi się na jej temat wypowiedzieć. Ostatnio czytałem o katalogach firmowych https://megaszkolenia.pl/kiedy-warto-wykorzystac-katalog-do-prezentacji-firmowej-oferty/ i jestem zdania, że jest to bardzo fajna sprawa tym bardziej, jeśli firma ma jakiś nowy produkt lub usługę do przedstawienia.
OdpowiedzUsuńBluzy z nadrukiem są świetnym pomysłem na zrobienie dodatkowej reklamy dla firmy oraz może to pozwolić na to, że nasza firma wyróżni się na rynku i będzie bardziej zapamiętywana. Bluzy z nadrukiem są łatwe w wykonaniu, ale trzeba znaleźć firmę, która oferuje świetne jakości ubrań, jak i nadruków i taką firmę niewątpliwie jest https://www.odziezdoreklamy.pl/5-bluzy
OdpowiedzUsuńTakie reklamy na pewno są dobre, ale przede wszystkim musimy wiedzieć komu je wyświetlać. Z pomocą przychodzi segmentacja demograficzna https://push-ad.com/blog/segmenty-demograficzne-jak-uzyc-je-na-bazie-odbiorcow-zeby-zwiekszyc-skutecznosc-dotarcia-przekazu-reklamowego/ która pozwoli nam w odpowiedni sposób bardziej poznać klienta nakierowanego na daną jednostkę reklamową.
OdpowiedzUsuńUważam, iż ogólnie pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo istotne i moim zdaniem, iż warto się tym tematem zainteresować. Niedawno o tym czytałem na stronie http://compatto.pl/pozycjonowanie-stron-google-czego-zalezy-pozycja-rankingu/ i oczywiście, uważam że takie kwestie są dość ważne. Przede wszystkim, iż aktualnie chyba większość z nas chce aby być na pierwszych miejscach w wyszukiwarce internetowej.
OdpowiedzUsuńW moim mniemaniu, że w przypadku pozycjonowania bardzo ważna jest cierpliwość oraz spokój. Właśnie dlatego również trzeba cały czas się dokształcać i czytać. Jak dla mnie jakiś czas temu spodobał się całkiem ciekawy artykuł http://www.seo-reklama.pl/co-to-jest-pozycjonowanie-stron/ i jestem zdania, iż warto mieć wiedzę czym w ogóle się pozycjonowanie zajmuje.
OdpowiedzUsuńW momencie kiedy o tym powiemy, to właściwie promocja własnej witryny internetowej jest dość istotna. W ostatnim czasie fajnie to ostało zaprezentowane na https://www.reklama.pl/aktualnosci/szczegoly/pozycjonowanie-stron--od-czego-zaczac,11451 i taka jest prawda w sytuacji robienia SEO. Na początku trzeba poznać czym w ogóle jest to pozycjonowanie.
OdpowiedzUsuńCiekawy wpis
OdpowiedzUsuńObecnie niestety najlepszą reklamą będzie reklama internetowa oraz ekspozycje w sklepach. Mając postawione coś przed oczami docieramy do klienta znacznie szybciej. Tutaj powodzeniem cieszyć się można firma Exposite, która produkuje ekspozytory, standy oraz szafy reklamowe. Taka promocja produktów jest z pewnością bardzo skuteczna.
OdpowiedzUsuńWiększość firm stawia wyłącznie na reklamę internetową i w sumie to jest dobre podejście. Przede wszystkim trzeba dobrze określić grupę odbiorców, do której chce się trafić. Później wybrać sprawdzoną i najlepiej poleconą agencję. Jeśli o mnie chodzi to wybrałabym Nakatomi. To profesjonaliści w swojej branży i doskonale potrafią opracować indywidualny plan marketingowy.
OdpowiedzUsuńJak najbardziej takie formy reklamy również są całkiem fajne. Jak widziałam na stronie https://push-ad.com/rozwiazania-dla-branz/ to faktycznie w wielu branżach możliwe są takie rozwiązania marketingowe.
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem ważną formą reklamy są media społecznościowe, dlatego warto zadbać o ich właściwy rozwój i skorzystac z pomocy specjalistów w swojej branży. Zainteresowanym tematem chciałbym polecić interesujący artykuł na stronie https://pracabezszefa.pl/produkcja-wideo .
OdpowiedzUsuńOczywiście reklama online jest bardzo ważna - jednak strategia marketingowa powinna być odpowiednio dobrana. Poczytajcie więcej o tym, co do zaoferowania ma domena online .
OdpowiedzUsuńW dzisiejszym świecie cyfrowym, obecność online jest niezbędna dla każdego biznesu. Strona https://stronywww.kolobrzeg.pl/ przedstawia ofertę tworzenia profesjonalnych stron internetowych, które są dostosowane do potrzeb różnych branż. Blog wyjaśnia, jak ważne jest, aby strona była responsywna, czyli dostosowana do wszystkich urządzeń, co poprawia doświadczenie użytkowników i wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Ponadto, firma oferuje integrację z narzędziami analitycznymi, co umożliwia lepsze zrozumienie ruchu na stronie i optymalizację działań marketingowych.
OdpowiedzUsuńMyśląc o reklamie biznesu nie można zapominać o gadżetach reklamowych które dla obecnych klientów są wyrazem szacunku a nowych zachęcają do skorzystania z oferty. Takie gadżety najlepiej zamawiać od cenionych dostawców, wśród nich znajdziecie https://bluecollection.gifts/pl/. Ich oferta skierowana jest do agencji reklamowych które to zazwyczaj dla swoich klientów wyszukują takie artykuły idealne do promocji biznesu.
OdpowiedzUsuń