Marketing i promocja w Internecie
„Internet stanowi jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych, które można
wykorzystać w celu promocji marki, usług czy produktu. Oferuje możliwości docierania do
nowych i obecnych klientów”
źródło-Simon Collin: Marketing w Sieci, Wydawnictwo FELBERG SJA, Warszawa 2002 str.9
Internet jest środkiem skutecznej komunikacji marketingowej dzięki swoim
charakterystycznym cechom które przesądzają o jego atrakcyjności. Do istotnych cech z punktu widzenia reklamy i promocji zaliczamy:
1) Masowość: Internet nie zna ograniczeń geograficznych, jedynym ograniczeniem jest
dostęp do sieci telefonicznej, komórkowej lub radiowej.
2) Oszczędność: Internet jest relatywnie tanim medium biorąc pod uwagę koszt dotarcia
za jego pośrednictwem z indywidualnym przekazem do dużej grupy osób.
3) Bezpośredniość: Internet pozwala firmą na bezpośrednie dotarcie do klienta, i tym
samym pozwala na ominięcie pośredników.
4) Interaktywność: Internet zapewnia dialog, dwustronną komunikację pomiędzy
organizacją a jej otoczeniem oraz pozwala na dopasowanie wzajemnych oczekiwań.
5) Potencjał społecznościowy : Internet pozwala na komunikację miedzy klientami co pozwala na wymianę informacji oraz na tworzenie rzeczywistego obrazu firmy i sprzedawanych przez nią produktów.
6) Szybkość: W Internecie przepływ informacji jest natychmiastowy, natomiast
przetwarzanie za pomocą różnego rodzaju aplikacji, służących do zarządzania
relacjami z klientem, dzieje się w czasie rzeczywistym.
7) Mierzalność: Działania internautów a w szczególności te dokonywane na witrynach
są mierzalne. Zarejestrowane sumaryczne wyniki pozwalają na optymalizowanie
zawartości witryny i procedur zarządzania nią.
Warto jeszcze tutaj wspomnieć o dwóch dodatkowych cechach Internetu ważnych dla
podejmowania działań promocyjnych które wymienia T.Maciejewski:
1) Multimedialna forma przekazu: która dzięki nowoczesnym technologia oraz
różnorodności dostępnych form daje ogromne możliwości promocji.
2) Wzajemne przenikanie form promocji dzięki czemu możliwa jest integracja działań
prowadzonych w ramach prowadzonych w ramach kompozycji „promotion mix”.
„Za sprawą globalnej sieci komputerowej możemy mówić o powstaniu nowego środowiska marketingowego, częstokroć determinującego konieczność zmian w prowadzeniu przez przedsiębiorstwa działalności marketingowej”
Źródła
-Narzędzia skutecznej promocji w Internecie; Tomasz Maciejewski; oficyna ekonomiczna; Kraków 2003; s.14
-Grzegorz Mazurek; Promocja w Internecie – narzędzia, zarządzanie, praktyka; wyd. oddk ;Gdańsk 2008; str.12-13
-Simon Collin: Marketing w Sieci, Wydawnictwo FELBERG SJA, Warszawa 2002 str.9
Marketing i reklama w internecie jest bardzo istotną kwestią. Jednak aby ona była skuteczna decyduje o tym wiele aspektów. Najlepiej w takim przypadku jest skorzystanie z https://fabrykamarketingu.pl/programmatic-buying-rtb/ a w szczególności gdy mamy do zareklamowania sklep internetowy.
OdpowiedzUsuńOsobiście uważam, iż sama reklama w internecie jest bardzo dobrym sposobem aby zdobyć kolejnych klientów. Jednak zanim zaczniemy to wdrażać to warto zadbać o właściwą optymalizację strony www. Widziałam to w https://www.centrumxp.pl/Publikacja/Optymalizacja-SEO-to-najwazniejszy-klucz-do-sukcesu-naszej-strony-internetowej i uważam, że warto jest pochylić się właśnie na takich kwestiach. Oczywiście wiadomo, że przede wszystkim optymalizacja jest bardzo istotnym elementem pozycjonowania strony.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńSłuchajcie, właśnie zastanawiam się nad jakąś reklamą dla swojej strony ale nie wiem co wybrać. trochę poczytałem na ten temat tutaj http://www.jaw.pl/2019/04/pozycjonowanie-samodzielnie-czy-z-pomoca-agencji/ i wydaje mi się, że najelpoiej jest zatrudnić do tego jakąś dobra i sprawdzoną agencję reklamową? Co wy o tym sądzicie?
OdpowiedzUsuńMarketing internetowy to dość szerokie pojęcie więc ciężko jest je w jednym zdaniu zdefiniować. Odnoście samej reklamy to bardzo spodobał mi się marketing SMS https://www.cashbill.pl/blog/uslugi-gsm/praktyczne-zastosowanie-marketingu-sms/ więc chętnie z tego korzystam.
OdpowiedzUsuńWydaje mi się, ze jeśli chodzi o sklepy internetowe, reklama to nie wszystko. Ostatnio dowiedziałem się dzięki tej firmie https://push-ad.com/pl/powiadomienia-push-czym-sa o czymś takim jak notyfikacje push, które mogą na prawdę bardzo mocno zwiększyć sprzedaż w sklepach internetowych. Widzieliście o tym?
OdpowiedzUsuńSama reklama w internecie jest bardzo dobra, ale należy robić ją skutecznie. Również ważnym jest jeżeli mamy sklep internetowy to trzeba pisać do niego ciekawe i angażujące teksty. Jak zauważono w https://www.cashbill.pl/blog/e-commerce/jakie-korzysci-zapewniaja-dobre-opisy-produktow-w-sklepie-internetowym/ przy dobrym tekście faktycznie można dużo zdobyć.
OdpowiedzUsuńWażnym jest aby dbać o klienta i możliwie jak najbardziej ułatwić mu składanie zamówienia. Na pewno takie jak te https://sellintegro.pl/12-insert-navireo integracje z firmami kurierskimi czy portalami sprzedażowymi mogą być dobrym pomysłem aby zwiększyć zadowolenie klienta z Twoich usług. Polecam się nad tym zastanowić.
OdpowiedzUsuńMi w promowaniu sklepu internetowego pomogło bardzo pozycjonowanie. Odkąd zacząłem korzystać z usług pozycjonowania https://dolp.pl/pozycjonowanie-stron-www/ odnotowałem znaczny przyrost odwiedzin w sklepie i co za tym idzie większe zainteresowanie ofertą. Pozycjonowanie stało się moją sprawdzoną metodą na pozyskanie klienta i dało wymierne, długotrwałe efekty.
OdpowiedzUsuńBardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuńJa chyba skontaktuję się w sprawie reklamy z agencją Nakatomi. Znam parę osób, które z nimi współpracowały i zdobyły dzięki ich rozwiązaniom bardzo dużą liczbę klientów. Oferują rozbudowaną ofertę związaną z marketingiem i mają rzeszę zadowolonych współpracujących firm. Są wiarygodni i rzetelni, a nic więcej chyba nie trzeba. Liczy się przede wszystkim skuteczność takich działań.
OdpowiedzUsuńWszystko bardzo dokładnie i wyczerpująco wytłumaczone. Internet to idealne miejsce na reklamę.
OdpowiedzUsuńhttps://pryzmat.media/
Co by nie mówić to jak najbardziej promocja oraz marketing w Internecie są bardzo istotne i muszą być wykonywane właściwie. Dlatego każdemu polecam współpracę z agencją https://haiku.com.pl/ która wie jak to robić.
OdpowiedzUsuńGdy chodzi o sprawy marketingu internetowego to ja jestem zdania, że bardzo ważną sprawą jest również to abyśmy wiedzieli jak dobrać hasztagi do naszej marki. Fajnie o tym napisano na stronie https://aplikacjabiznesowa.pl/2021/11/17/jak-odpowiednio-dobrac-hashtagi-do-marki/ i polecam przeczytać ten artykuł.
OdpowiedzUsuńMarketing i promocja w Internecie to temat niezwykle aktualny i istotny w erze cyfrowej, jaką obecnie przeżywamy. Internet faktycznie stanowi niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe, które oferuje liczne możliwości dotarcia do nowych oraz istniejących klientów.
OdpowiedzUsuń___________
https://sa4.pl
Bardzo ciekawy przegląd narzędzi marketingowych dostępnych w internecie. Zrozumienie ich specyfiki może pomóc w skuteczniejszym planowaniu działań promocyjnych.
OdpowiedzUsuń__________
https://vves.pl/copywriting/