TVN24.pl Informacje - Meteo

Error loading feed.

Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 2 maja 2011

Reklama i Promocja Internetowa

Reklama i Promocja internetowa to wszystkie formy komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem za pomocą Internetu. W marketingu internetowym, tak samo jak w marketingu tradycyjnym występuje kompozycja promocyjna (promotion mix). Internetowa mieszanka promocyjna różni się nieco od tradycyjnej, według T.Maciejewskiego internetowy promotion mix składa się z następujących elementów:

1) Strona firmowa : Jest elementem głównym i centralnym dla pozostałych elementów internetowej mieszanki promocyjnej.
„Serwis WWW jest niejako wirtualną siedzibą firmy. Jest to narzędzie, które umożliwia przekazywania informacji o firmie, a także prowadzenie kontaktów z klientami i sprzedaż produktów. Ponadto witryna WWW jest najlepiej odbieraną przez internautów formą promocji w Internecie.”
Strona firmowa jest najważniejszym elementem internetowego marketingu, wszystkie jej
elementy składają się na wirtualną marką która kształtuje wizerunek całego
przedsiębiorstwa. Prawie wszystkie działania promocyjne w Internecie mają na celu
zachęcenie potencjalnego odbiorcę do odwiedzenia firmowej strony, dlatego trzeba kłaść
szczególny nacisk aby potencjalny odbiorca który odwiedzi stronę był zadowolony z
dokonanego wyboru. Budowa firmowej strony wpływa również na to jak odbierze ją
wyszukiwarka i jaką pozycję będzie miała w wynikach wyszukiwania.

2) Promocja w katalogach i wyszukiwarkach: Jest odpowiednikiem publicity w
marketingu tradycyjnym. Występuje w dwóch formach:
-Płatne formy promocji w tym reklamy w wyszukiwarkach i katalogach
-Pozycjonowanie stron, czyli „działania zmierzające do wypromowania danego serwisu
internetowego na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek
internetowych dla wybranych wyrażeń kluczowych”

3) Obecność w innych serwisach : Jest internetową wersją public relations, polega głównie
na obecności przedsiębiorstwa na innych witrynach takich jak fora, grupy dyskusyjne,
serwisy o podobnej tematyce.

4) Poczta elektroniczna : „to jedna z usług internetowych, w prawie zwanych usługami
świadczonymi drogą elektroniczną, służąca do przesyłania listów elektronicznych.”

5) Reklama na WWW : Polega na umieszczaniu płatnych przekazów reklamowych na
innych stronach internetowych, może przybierać różne formy.

6) E-marketing bezpośredni : Jest to docieranie do odbiorcy za pomocą różnych form
zindywidualizowanego przekazu takich jak: poczta elektroniczna, personalizacje stron,
katalogi i wirtualne sklepy.

7) Sieciowa promocja sprzedaży : Jest elementem internetowej kompozycji marketingowej
działającym podobnie jak jej tradycyjny odpowiednik, czyli polega na pobudzeniu
sprzedaży za pomocą bodźców ekonomicznych. Pomaga znacząco wykreować pozytywny
wizerunek firmy jak i stworzyć mocne więzi z klientami. Występują tutaj różne formy
takie jak: konkursy, próbki, demonstracje, środki cenowe, promocje wspólne, darmowe
produkt oraz promocje kuponowe.

8) Przekaz nieformalny : Jest szczególnie istotnym elementem internetowego promotion
mix, przede wszystkim z powodu szybkości komunikacji oraz różnorodności form
przekazu informacji w Internecie.

Istnieje kilka rodzajów promocji w Internecie można je podzielić ze względu na cel,
adresata lub rodzaj działań:

1) Ze względu na cel promocje można podzielić na kampanie wizerunkowe i kampanie
promocyjne produktów. Pierwszy rodzaj kampanii który jest najczęściej stosowany w sieci to
promocja marki czyli zapoznanie odbiorców z firmą i jej produktami, ukształtowaniu
pozytywnego wizerunku firmy i relacji z otoczeniem. Do wypromowania marki najczęściej
stosowane są podstawowe działania takie jak reklama banerowa lub wielkoformatowa,
sponsoring serwisów, promocja w katalogach i wyszukiwarkach, działania public-relations.
Drugi rodzaj kampanii w podziale ze względu na cel to kampania promocji produktów której
zadaniem jest wywołanie określonego działania. Stosuje się tu promocje typu „push” czyli
np. reklama w postaci okienka pop-up (reklama pojawia się w nowym oknie przeglądarki),
wysyłanie masowo listów elektronicznych czyli spam, pozycjonowanie w wyszukiwarkach
bazujące na konkretnych hasłach.

2) Promocje można również podzielić ze względu na adresata na szeroką i wąską. Promocja
szeroka zwana również zasięgową jest kierowana do jak największej liczby osób. Stosuje się
tu reklamy masowe wyświetlane wszędzie bez zdefiniowanego konkretnego odbiorcy,
szeroką akcje mailingową, promocje w wyszukiwarkach i katalogach oraz promocję poza
siecią. Promocja wąska zwana również targetowaną polega na dotarciu do określonej i dobrze
zdefiniowanej grupy odbiorców. Służą do tego metody takie jak: reklama na stronach
tematycznych, precyzyjnie kierowana poczta elektroniczna oraz elementy marketingu
bezpośredniego i sponsoringu.

3) Podział promocji ze względu na rodzaj działania dzieli działania promocyjne na typ „push”
i „pull”. Promocja typu „pull” to „oddziaływanie marketingowe zakładające, że to sam
użytkownik decyduje, co ostatecznie chce zobaczyć na ekranie swojego komputera”.
Promocja typu „push” to oddziaływanie marketingowe w których uŜytkownik pozbawiony
jest możliwości decydowania o odbiorze, jest to agresywna promocja zmuszająca odbiorcę do
zapoznania się z komunikatem promocyjnym.
„Umiejętnie przeprowadzone działania pull mają większą skuteczność perswazyjną w
przeciwieństwie do przekazu typu push, który jest bardzo napastliwy i powoduje wśród
odbiorców odczucie przytłoczenia”.

Źródła
-Narzędzia skutecznej promocji w Internecie - Tomasz Maciejewski; oficyna ekonomiczna; Kraków 2003; s.93
-E-Biznes słownik - http://www.e-biznespedia.org/index.php?title=Pull
-Grzegorz Mazurek „ Promocja w Internecie – narzędzia, zarządzanie,
praktyka” wyd. oddk ;Gdańsk 2008; str.11
-Komunikowanie się w marketingu – pod redakcją Henryka Mruk, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004
-http://www.ekonom.info/140-publicity/
-http://pl.wikipedia.org/wiki/Pozycjonowanie
-http://pl.wikipedia.org/wiki/Poczta_elektroniczna

12 komentarzy:

  1. Reklama w internecie zaczyna nabierać całkiem innych kształtów. Już nie wystarczy być po prostu marketingowcem, lecz należy posiadać coś z charyzmy aby pociągnąć za sobą odbiorców. Dlatego powstał projekt http://tearsofjoy.pl/ który umożliwia zrealizowanie profesjonalnych działań reklamowych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z form reklamy wyróżnić można przede wszystkim pozycjonowanie stron oraz promowanie poprzez Facebooka. W pierwszym przypadku osiągniemy świetne wyniki globalnie, za to w drugim szczególnie dużo możemy wywalczyć na rynku lokalnym.

    OdpowiedzUsuń
  3. Od siebie mogę dodać tylko, że jeśli prowadzicie sklep internetowy i chcielibyście zwiększyć w nim konwersję to dzisiaj trafiłem tutaj https://push-ad.com/pl/blog/czy-notyfikacje-na-mobileu-prowadza-do-konwersji/ na bardzo ciekawe informacje na ten temat i wydaje mi się, ze powinniscie sie również nimi zainteresować

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje mi się, że tutaj najbardziej sprawdzi się pozycjonowanie, ale pod warunkiem, że będzie ono skuteczne. W jaki sposób powinno wyglądać takie pozycjonowanie? Odpowiedzi szukajcie w artykule na stronie https://fabrykamarketingu.pl/seo-pozycjonowanie/ Z pewnością będziecie zadowoleni.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście samo pozycjonowanie jest formą reklamy internetowej i mi ona najbardziej odpowiada. Dlatego jeszcze staram się na tą chwilę robić wiele działań samodzielnie. Oglądając sesję pytań i odpowiedzi https://www.zgred.pl/porady-seo/pozycjonowanie-bloga-sesja-q-a/ o wiele więcej zrozumiałem niż do tej pory.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jestem zdania, że sama reklama w internecie na pewno jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Całkiem ciekawie także zapowiada się influencer marketing http://www.pracownikok.pl/influencer-marketing-rozwiazanie-tylko-dla-najwiekszych/ i muszę przyznać, że będę chciał go również spróbować u siebie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pozycjonowanie, moim zdaniem jest bardzo ważne

    OdpowiedzUsuń
  8. Reklamę internetową warto łączyć z materiałami POS, dzięki którym klient ma fizyczną styczność z produktem. Ja zakładając markę nawiązałam współpracę z firmą Exposite, która zajmuje się produkcją materiałów POS a następnie szukałam odpowiednich lokalizacji i sklepów aby skutecznie ją wypromować i dotrzeć do klientów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie ważną sprawą jest także to co napisano w artykule https://www.studioidea.com.pl/3-najczestsze-bledy-popelniane-na-social-mediach/ i ja jestem zdania, że błędy popełniane w social mediach warto jest znać. Tym bardziej, że przecież one mogą mieć dość spory wpływ na efektywność naszych kampanii reklamowych.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przede wszystkim warto jest jeszcze wiedzieć w jaki sposób możemy bez problemów tworzyć ciekawe grafiki. W każdym razie zachęcam każdego do zapoznania się z wpisem https://echo24.pl/jak-tworzyc-ciekawe-grafiki/ gdyż to właśnie w nim ta sprawa została bardzo dokładnie wyjaśniona.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uważam, że fajnie także jest poznać narzędzia pomocne w social mediach gdyż to dzięki nim jesteśmy w stanie pracować jeszcze wydajniej. Bardzo fajnie o tym napisano w https://searcharchives.pl/poznaj-narzedzia-pomocne-w-social-mediach/ i na pewno ta wiedza jest niezwykle ważna.

    OdpowiedzUsuń
  12. Opracowywanie strategii marketingowych, które są zarówno innowacyjne, jak i skuteczne, wymaga dużego doświadczenia i wiedzy specjalistycznej. Agencja reklamowa z prawdziwym zrozumieniem potrzeb klienta jest w stanie dostarczyć kampanie, które wyróżniają się na rynku. Profesjonaliści z tej branży są gotowi pomóc w każdym aspekcie promocji firmy. Pełną ofertę ich usług można sprawdzić na https://haiku.com.pl/.

    OdpowiedzUsuń