Reklama internetowa jest płatną nieosobową formą promocji wykorzystująca Internet, wpływająca na motywy, postawy i sposób postępowania nabywców. Wyróżniamy dwa typy reklam:
- reklama kształtująca wizerunek marki,
- reklama wywołująca działanie ze strony internauty.
Na rynku reklamowym występują trzy podmioty biorące w nim udział. Pierwszym z nich są reklamodawcy, to oni decydują o wielkości budżetu przeznaczanego na kampanie reklamową. Kolejnym podmiotem są pośrednicy. Pierwszą kategorią pośredników są agencje reklamowe, których zadaniem jest planowanie całych kampanii oraz tworzenie elementów reklamowych. Drugą kategorią pośredników są domy mediowe, które zajmują się fachowym pośrednictwem między klientem a witrynami, planowaniem mediów, kontrolą przebiegu kampanii oraz jej rozliczeniem. Ostatnią podmiotem są biura sieci reklamowych (reklamo biorcy), to zgrupowane witryny oferujące wspólnie swoje powierzchnie reklamowe dzieląc i planujące kampanie wewnątrz swojego zgrupowania. Zarówno pośrednicy jak i reklamobiorcy zazwyczaj opłacani są na zasadzie prowizji od wydatków na reklamę.
Modele cenowe w wydatkach na reklamę
W rozliczaniu wydatków na reklamy występują różne modele cenowe. Pierwszym z nich jest opłata za czas emisji (zwany także flatfee), stosuje się go przeważnie w umowach sponsorskich oraz w przypadkach stosowania kampanii wizerunkowej. Kolejnym model to CPM, czyli opłata za tysiąc wyświetleń i jest najczęściej spotykaną formą rozliczeń reklamy. Istnieje tu możliwość zastosowania mechanizmów ograniczenia liczby wyświetleń użytkownikowi i tym samym otrzymania wskaźnika CPU czyli kosztu dotarcia do jednego użytkownika. Opłatę CPM stosuje sie głównie w reklamach wizerunkowych promujących markę i logo. Następnym modelem jest CPC- opłata za kliknięcie, koszt reklamy rozliczany jest na podstawie ilości kliknięć na reklamę i przejść na stronę reklamodawcy. Inny model cenowy to CPA – opłata uzależniona od efektów, polega ona na rozliczeniu reklamy na podstawie akcji jakie podejmuję internauta, np. opłaty pobierane mogą być za doprowadzenie do sprzedaży lub też za zgłoszenie zainteresowania które następuje poprzez wypełnienie formularza. Model ten jest najkorzystniejszy dla reklamodawcy, ponieważ płaci on tylko za naprawdę zrealizowaną interakcję z Internautą, model ten stosuję się głównie w kampaniach które mają na celu wywołanie konkretnego działania.
Źródła
-Grzegorz Mazurek „ Promocja w Internecie – narzędzia, zarządzanie,
praktyka” wyd. oddk ;Gdańsk 2008;
-Simon Collin: Marketing w Sieci, Wydawnictwo FELBERG SJA, Warszawa 2002
Bardzo ciekawym rozwiązaniem dla firm jeśli chodzi o reklamę internetowa jest pozycjonowanie. Potrzebna jest tylko dobra agencja seo
OdpowiedzUsuńwrocław ma w zanadrzu kilka dobrych agencji, które się tym zajmują. Moja firma korzysta z usług FOX od niedawna, ale pierwsze wrażenie zrobili bardzo dobre i z każdym kolejnym miesiącem jestem co raz bardziej utwierdzony w słuszności swojego wyboru
Ja dzisiaj szukając nowych i ciekawych rozwiązań reklamowych trafiłem na stronę tej firmy https://tearsofjoy.pl/influencer-marketing/ i dowiedziałem się o czyms takim jak influencer marketing. Podobno coraz częściej stosowany w kampaniach reklamowych. Powiedzcie mi co wy o tym sądzicie?
OdpowiedzUsuńfajny wpis
OdpowiedzUsuńAktualnie reklama internetowa jest uważana za jedną z najskuteczniejszych i jednocześnie najtańszych form reklamy. Chcąc zareklamować się w sieci, nie trzeba nawet korzystać z usług profesjonalnych firm. Korzystając z wiedzy dostępnej chociażby na portalu internetowym http://adnext.pl/onas/content-marketing/ nie powinniśmy mieć najmniejszego problemu z samodzielną realizacją kampanii reklamowej.
OdpowiedzUsuńNa dobrą sprawę bardzo fajnym kanałem jest również pozycjonowanie. Mi również podoba się to co napisano w artykule http://planmarketingowy.com/jak-pozycjonowac-sklep-internetowy/ czyli w jaki sposób można pozycjonować sklep internetowy.
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem bardzo fajnym pomysłem na pozyskanie klienta jest również skorzystanie z powiadomień push. Tym bardziej, że jak jeszcze czytałam na stronie https://push-ad.com/blog/notyfikacje-web-push-maja-najwyzszy-poziom-ctr-w-mediach/ to bardzo zachęca mnie ten wysoki CTR.
OdpowiedzUsuńWidać takich reklam jest całkiem sporo i jeśli one się wyświetlają to najwidoczniej przynoszą zyski. Jak czytałam w artykule http://www.after-school.pl/dlaczego-kazdy-sklep-internetowy-powinien-prowadzic-dzialania-seo/ to ja również już teraz wiem czy faktycznie każdy sklep internetowy musi zainteresować się pozycjonowaniem.
OdpowiedzUsuńPozycjonowanie jest dobrą reklamą. Jeśli chcesz wypromować swoją aplikację mobilną
OdpowiedzUsuńwięcej szczegółów tutaj https://www.scorise.com/pl/zwiekszanie-widocznosci-aplikacji-mobilnych-aso/
Scorise jest firmą godną zaufania.
Polecam!
Kiedy chodzi tak naprawdę o reklamy i marketing to moim zdaniem bardzo ważną sprawą jest to aby wiedzieć jak dobrać hasztagi do danej branży. Świetnie o tym napisano w https://godzinnik.pl/polska/jak-dobrac-hashtag-do-branzy/ i moim zdaniem warto jest ten artykuł przeczytać.
OdpowiedzUsuńWybór odpowiedniej agencji reklamowej to ważny krok dla firm planujących intensywne kampanie promocyjne. Strona https://haiku.com.pl/ prezentuje portfolio realizacji agencji, co może pomóc potencjalnym klientom w ocenie jakości oferowanych usług oraz w podejmowaniu decyzji o współpracy.
OdpowiedzUsuńReklamy internetowe zazwyczaj są płatne, jeśli wykonywane są przez profesjonalistów. Dlatego warto zweryfikować, kogo zatrudnia się do współpracy. Sprawdzić powinniście taką opcję, jak agencja social media Bydgoszcz . Agencja może zadbać o stworzenie dobrej reklamy w social mediach, które obecnie są odwiedzane przez osoby w różnym wieku.
OdpowiedzUsuńTworzenie stron internetowych jest kluczowym elementem budowania obecności online dla każdej firmy. Profesjonalna strona www powinna być nie tylko estetycznie atrakcyjna, ale także funkcjonalna, łatwa w nawigacji i zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek internetowych. Ważne jest, aby firma oferująca te usługi posiadała doświadczenie w projektowaniu responsywnych stron, które będą dobrze wyświetlać się na różnych urządzeniach. Zainteresowane osoby mogą odwiedzić https://stronywww.kolobrzeg.pl/, aby dowiedzieć się więcej o oferowanych usługach, metodach pracy oraz przykładowych realizacjach.
OdpowiedzUsuń